LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

22-8-2021 - Marathonmotor

Marathonmotor

Begin dit jaar stond er in één van de MOTOR.NL nieuwsbrieven een oproep voor nieuwe deelnemers aan de rubriek Marathonmotor. Nu wilde het toeval dat het dit jaar 15 jaar geleden is dat ondergetekende kennis heeft gemaakt met de Firebladeclub en dus ook met de persoon Erik Nibbelink. Samen delen we de liefhebberij die motorrijden heet, specifiek voor de FireBlade, nog iets specifieker voor het modeljaar 1992 en om het helemaal af te maken voor het rood-wit-blauwe exemplaar. Tegenwoordig niet meer zo gek (de vraagprijzen voor een origineel/ onverprutst exemplaar met weinig kilometers overstijgen inmiddels de oorspronkelijke nieuwprijs), maar deze ‘gekte’ is de afgelopen 15 jaar zeker niet altijd door iedereen begrepen.

Zo ontstond het idee om de desbetreffende journalist eens een mailtje te sturen dat het me wel een leuk idee leek om eens een duo-marathonmotor-reportage te maken, en om zo 15 jaar vriendschap EN de oerblade in het zonnetje te zetten. Beide motoren voldeden tenslotte ruimschoots aan de eisen (minimaal 50.000km bij dezelfde eigenaar, een lachertje natuurlijk).
Vrijwel direct een antwoord terug, maar een duo-aflevering zat er echt niet in. Zelfs het subtiel in twijfel trekken van zijn journalistieke creativiteit mocht niet baten. Format is format. Wel wilde hij graag 1 van ons op korte termijn spreken, de ander kwam dan op een later moment nog wel aan bod. Zijn voorkeur ging wel uit naar de motor met de meeste kilometers en ook nog eens van de eerste eigenaar…..

Dit doorgebriefd naar dhr Nibbelink, (maw meldt je nu maar eens aan) maar die was het er natuurlijk niet mee eens en vond dat ondergetekende toch echt eerst moest. Nog wat mailtjes/ telefoontjes verder en het aanmeldformulier en een hoop extra informatie/ historie uiteindelijk maar opgestuurd. Ook als ‘tweede keus’ was ik van harte welkom.
21 april moest het dan gaan gebeuren. Uitgenodigd in Volkel bij van Sleeuwen Motoren. Na een ontzettend koud en nat voorjaar was er nog maar heel weinig gereden. Voordeel was wel dat de resultaten van de grondige winterschoonmaak nog niet teniet waren gedaan. Dus de motor zag er nog piekfijn uit, bijna ongeloofwaardig gezien de kilometerstand. Elk hoekje en gaatje schoongemaakt, zoals we dat elke winter doen. Dit jaar zelfs voorzien van nieuw gecoate velgen inclusief lagers/ keerringen/ banden.

Ook op 21 april was het niet bepaald warm, maar wel eindelijk droog, pekelvrij en een zelfs een beetje zonnig. We mochten wel samen komen, dus toch nog een beetje een duo-reportage. Maar het mocht uitdrukkelijk maar om 1 motor/ persoon gaan. Format bleef format. Eerst op de koffie bij van Sleeuwen motoren in Volkel. Daarna met lichte tegenzin de sleutels overhandigen voor een proefrit (tja, het blijft toch je kindje he), vervolgens de motor op de brug voor de technische inspectie en het technische deel van het interview.

Voor de lunch en het de rest van het interview werden we thuis uitgenodigd bij de journalist (Peter vd Sanden). Onderweg nog een korte fotoreportage en daarna door naar Gemert. De vrouw des huizes had een perfecte en zeer uitgebreide lunch verzorgd, vervolgens ‘op het kantoor’ van Peter de rest van het verhaal mogen doen.

De resultaten van die dag lees je uiteraard in de officiële reportage. Moto73 nr 15-2021 (26 augustus in de winkel) of via onderstaande link.

https://www.motor.nl/reportages/marathonmotor-honda-cbr900rr-fireblade/

Je moet er een dagje voor uittrekken, maar het was zeer zeker een leuke ervaring. En elke promotionele activiteit voor de 1992’er is natuurlijk mooi meegenomen.

En Erik, over 15 jaar ben jij toch echt aan de beurt!
 
 

In de werkplaats bij van Sleeuwen motoren in Volkel

Erik mocht wel mee, maar niet in beeld lopen.

Het pronkstuk in de showroom van de Yamaha dealer: een originele RC30. Dat vraagt natuurlijk om een fotosessie met de helmen.

Deze RC30 is overigens te koop voor 'slechts' 45000 euro.................

Het is wel echt een plaatje.

Op de fotoshoot locatie, onderweg naar het huis/ kantoor van de journalist.

Toch nog een kleine duo-reportage, vooruit dan.

 

Groetjes Sander

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Overkamp
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Webshop
  • Rens de Jonge Installaties
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Rad
  • DoubleTronics
  • Ten Kate Racing
  • Motor Oost
  • Ten kate
  • Putoline
  • MLM Motorparts
  • Gerrit Cnossen