LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

15-7-2007 - Bikkeltocht 2007

De bikkeltocht die geen bikkeltocht meer mocht heten.
 
Tja, tussen het weekend en het verslag heeft meer dan een week gezeten. Hoe dat komt? Eigenlijk is dat alleen maar positief: geen heftige dingen gebeurd. Het was echt gewoon een superrrrrrrrrrrrrrrrrelaxed weekendje.
 
Op verzoek van Gerrit C. hebben we het de tocht een week vervroegd. Misschien heeft Gerrit speciale gaves, maar gezien de weersomstandigheden zijn we hem tot in de eeuwigheid dankbaar. Gerrit, bedankt!
 
Het plan was om de bikkeltocht van (o.a.) 2006 weer te gaan rijden. Dit is een prachtige tocht, ruim 700 hele mooie km’s, vijf(!) landen en mooie motoren. Sommige waren zelfs gepoetst, hoe goed is dat!?! Er hadden zich acht leden, 1 introduce en 2 aspirant leden aangemeld. Zoveel? Ja, zoveel! Maar zoals iedereen inmiddels wel weet: het is niet belangrijk met hoeveel je vertrekt, het gaat erom met hoeveel leden (incl motoren) je weer aankomt. Tijdens de algemene ledenvergadering werd opgemerkt dat een tweedaagse tocht geen echte bikkeltocht meer mocht heten, dus is de officiele benaming veranderd in een heel relaxed: weekendje weg.
 
Deelnemerslijst:

  • Michel P.
  • Johan V.
  • Erik N.
  • Jola M.
  • Gerrit C.
  • Roger O.
  • Peter K.
  • Luuk v O. (introduce)
  • Roy v A. (aspirant lid, en inmiddels lid)
  • Mark B. (aspirant lid)
  • Sander V.

 
Zaterdagochtend was ‘the place to be’: vd Valk in Urmond. Iedereen was mooi op tijd, dus na koffie/thee/sigaretten konden we het goede leven tegemoet rijden. Het uitzicht op het terras bij vd Valk was weliswaar ongeloofelijk mooi, kijk de foto’s er maar op na (hint: ze komen uit 1992, en zijn met z’n drieen), maar we zijn toch maar opgestapt.
 
We hadden afgesproken dat we eerst een stuk met z’n allen zouden rijden, totdat de route echt zou beginnen. Daarna zou er 1 ‘snelle’ groep onder aanvoering van Johan gaan rijden. De rest zou een tandje rustiger/verstandiger gaan rijden onder leiding van Luuk. 
Onderweg zijn we elkaar nog een aantal keer tegen gekomen, zodat we regelmatig toch de groep compleet hadden. Zoals tijdens de lunchpauzes e.d. Het rijden ging best lekker, alhoewel ik nog af en toe nog wel wat visioenen van creme-witte passats kreeg. Vooral bij een bepaald type bocht. Sind mijn motor weer rijd heb ik al best wel weer veel gereden en angst heb ik helemaal niet, maar tussen de oren zit er toch nog steeds ‘iets’. Gelukkig is alles goed gegaan en tussen de oren wordt het steeds leger (zie dat maar als een positief iets, in dit geval).
De route was echt prachtig. Mensen die meegegaan zijn, of al eerder de route hebben gereden hoef ik niets meer te vertellen. En heb je dit nog nooit meegemaakt: doe het dan een keer! Ik kan alleen verklappen dat als je tijdens zo’n tocht nog niet met een BIG-smile onder je helm rondrijd, het waarschijnlijk nooit wat wordt…
 
Time flies when your having fun is een bekend spreekwoord en ging ook nou weer op. De kilometers vlogen erbij! Het hotel van vorig jaar was erg goed bevallen, en zou ook nu weer het overnachtingspunt worden, zo was het plan. We hadden niet geboekt, maar dat moest geen probleem zijn. Afgesproken was dat de twee groepen elkaar iets van te voren weer zouden treffen en we daarna met z’n allen naar het hotel zouden rijden.
Ongeveer 50 km hiervoor stonden wij (de eerste groep), bij een tankstation, voor een reguliere tankstop. Gerrit heeft al een tijdje wat vage/ elektrische troubles met zijn 2004-blade. Genoeg stof om geintjes over te maken (wat dan ook zeker niet nagelaten werd), maar dat ding bleef wel starten/rijden. Tot nu dan. Tijdens de rit was ie al een paar keer spontaan uitgevallen, maar vervolgens ook weer direct aangeslagen. Rijd niet echt lekker natuurlijk, maar het rijdt tenminste. Maar na het tanken gaf ie er echt de brui aan. Wel starten, maar niet aanslaan zeg maar. Zouden we dan toch de eerste afvaller hebben??? Dat nooit! Dus kuipen/ tank eraf en storing zoeken. Erik had al de hele dag geen gereedschap aangeraakt, dus die stond natuurlijk te popelen. Uiteindelijk hebben we niets gevonden, maar toch deed ie het weer. Hoe het kan? Gouden vingertjes denk ik….
 
Inmiddels waren we wel twee uur verder, en de andere groep had al een ander hotel gevonden. Toch wel handig die mobieltjes. Het hotel was ook door ons snel gevonden en gelukkig was de keuken nog open, want een Bladerunner weekendje zonder goed en uitgebreid eten… dat kan echt niet. Wel eerst even netjes gedouchd. Mensen wat hebben wij gezweet.
Maar idd lekker gegeten/gedronken en nagepraat. Om twaalf uur konden we zelfs nog iemand feliciteren. Erik vierde zijn vierenveertigste (tja, ik kan er ook niets aan doen) verjaardag. Van hem heb ik nog het verzoek gekregen om via deze weg iedereen te bedanken voor de felicitaties/ kadootjes/ versierde stoel/ mooi weekend/ gezellige avond/ etc. Dus bij deze: iedereen bedankt, namens Erik.
Na een gezellige avond zijn de laatsten rond een uur of twee hun bed ingerold. Moe, maar voldaan zullen we maar zeggen.
 
Dag twee.
 
’s Ochtends werden we ons bed uitgebrand. Dat beloofde weer een mooie dag te worden. Na een lekker (en uitgebreid) ontbijt kon de hele kleuterklas zich weer gaan klaarmaken voor de terugreis en klonk het ‘twee-minuten sein’ alweer. Roy had zijn collega uitgenodigd om ook een stuk mee te rijden. Collega Erwin was ’s ochtends vroeg met zijn busje (waar zijn motor instond) naar het hotel gekomen en heeft de hele ochtend op zijn Buell meegereden. Ging hartstikke mooi! De route ging eerst richting Nurburgring. Daar hebben we even lekker geluncht en daarna Erwin weer uitgezwaaid. Hij ging weer naar het hotel, busje inladen en weer naar huis. Tja, wat je er al niet voor over hebt om met de Bladerunners mee te rijden, het is toch niet te geloven. De terugrijroute is ook een erg mooie. Vorig jaar is die ons ontnomen dankzij de regen, maar daar was nu absoluut geen sprake van. Lekker sturen, lekker rijden echt relaxed! Onderweg zijn we de andere groep weer tegengekomen en hebben we nog even gezamenlijk op een terras gezeten. Iedereen was er nog, Gerrits motor had geen problemen meer, kortom iedereen blij! Afgesproken werd om bij de Mc Donalds in Maastricht elkaar weer te treffen en vanuit daar was het weer ieder voor zich.
Na het vochtpeil weer te hebben opgekrikt is een groot deel van de groep richting huis gereden. Johan, Jola, Gerrit en ikzelf zijn nog even naar het startpunt (vd Valk) gereden en hebben daar nog wat gegeten. Vervolgens zijn Gerrit en Johan richting het midden van het land gereden en Jola en ik richting het Oosten.
 
Met een vieze motor, 1200+ km erbij en een moe lijf weer in Deventer aangekomen. Het was een mooi weekend! Iedereen bedankt voor de gezelligheid, en voor de geruststelling, de motor staat alweer te glimmen en heeft (net als ikzelf) heeeeeel veel zin in oostenrijk!
 
Sander
 
 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Overkamp
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Gerrit Cnossen
  • Ten kate
  • DoubleTronics
  • Rens de Jonge Installaties
  • Ten Kate Webshop
  • Bor Motorparts
  • Rad
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Racing
  • MLM Motorparts
  • Putoline
  • Motor Oost