LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

1-8-2020 - Eifelweekend 2020 - Brodenbach

Na 14 jaar is de Firebladeclub weer terug in Brodenbach. Bij hotel Anker, aan de Moezel. Daar waar het ooit (tenminste voor ondergetekende) is begonnen. Destijds een (grotendeels) verregend weekend, maar toch genoeg indruk gemaakt om nog vele vervolgweekendjes aanwezig te zijn. 

Of het weekend door kon gaan was lang onzeker. Het Pinksterweekend hadden we helaas moeten cancellen, dus de zin in een weekendje motorrijden in de Eifel was alleen maar groter. De COVID-19 maatregelen bleven echter soepel genoeg en een tripje naar Duitsland was eindelijk weer toegestaan (mondkapjes mee!). En, niet geheel onbelangrijk, ook het weer zou eindelijk weer eens goed zijn (en blijven!). 

Negen aanmeldingen en 1 last-minute afmelding, dus ook nog eens een prima opkomst. Met ruim 1000km aan routes in de Garmin melden we ons (via BP Deventer en Texaco Heteren) bij van der Valk in Urmond (waar anders?). Die routes waren overigens gemaakt door Michel P. Helaas heeft hij op het laatst moeten afmelden. Bij deze nogmaals hartelijk dank voor het maken van de routes, echt TOP. Hopelijk kun je er de volgende keer ook zelf van genieten.

Wachten op Gerrit en Rens.

Last minute Garmin instructies.

Twee van de drie 'oudjes' dit weekend.

Na een kleine ongeplande stop (Paul H moest zijn bagage toch even vastknopen), mooi in 1 groep kunnen doorrijden. Via Belgie zo naar de eerste Duitse schnitsel (en een spaghetti Bolognese).

Vervolgens even tanken in Luxemburg.

Vanaf hier besloot Paul J dat het wel mooi geweest was voor die dag en ging op eigen gelegenheid verder. Een half pilletje bleek te weinig voor een volledige dagtocht. De rest van het weekend een hele 'anti-wagenziekte-op-de-motor-pil' bleek wel voldoende voor een hele dag stuurplezier.

Net in Duitsland aangekomen wachte ons een achtkoppig welkomscomite. Vooraf gewaarschuwd door een collega motorrijder was de snelheid er al aardig uit, maar we mochten toch even met ze praten.

De motoren + papieren (eh, pasjes) werden uitvoerig gecontroleerd. Uitlaten, spiegels, remhandels, banden, alles werd met echte Duitse grundlichkeit geinspecteerd.

Uiteindelijk kwamen we er weer genadig vanaf. Erik N moest zijn dB-killer monteren (en 50,- afrekenen) en Rens moest beloven zijn rem/ koppelings handels weer origineel te maken en kon na het betalen van nog eens 50,- ook weer verder.

Tja, ook in Duitsland wordt men steeds strenger. Verder hebben we overigens op een paar flitspalen en twee snelheidscontrolles na geen obstructies van deze aard meer gehad. Het valt allemaal nog wel mee dus. Ben benieuwd hoe dat over nog eens 14 jaar is........

Maar geen tijd te verliezen, dus snel verder richting Brodenbach.

Vlak voor het eindpunt nog even een korte ijs/ koffie pauze, waar we ook Paul weer troffen. Dus met z'n allen mooi op tijd bij het hotel. Motoren parkeren, bagage afladen en een welverdient biertje op een zonnig terras.

Maar niet te lang, want het avondeten stond alweer klaar. Groot hotel = Duitse ordnung. Biertje leeg, mondkapje op en aan tafel. Lekker eten en dan in omgekeerde volgorde weer terug naar de avondzon.

Genieten aan de Moezel.

Nog eens extra proosten op de verjaardag van Erik.

De volgende dag weer op tijd in de benen, een dagtocht van maar liefst 370km in het vooruitzicht. Goed leven! Beetje rijden, af en toe tanken en op zijn tijd een welverdiende koffiestop.

Maar we moeten door, er wachten nog vele mooie bochten, goedgevulde borden met schitzels en nog meer bochten.

Tijd voor een fotosessie. 

 

 

Goede locatie, slechte timing. Er kwamen slechts twee volgelingen door de bocht, terwijl het er toch echt minimaal zeven hadden moeten zijn. Helaas was Rens een paar bochten eerder niet helemaal op de juiste manier (via het asfalt) de bocht door gekomen.

Een hoop kapot polyester en een gekneusde hand. Wel nog een rijdbare motor en een met de schrik vrijgekomen bestuurder. Gerrit is vanaf hier samen met Rens terug naar het hotel gereden. De rest heeft de dagtocht zonder verdere kleerscheuren tot een goed einde weten te brengen. Maar niet voordat:

Vijf schnitsels en een pizza. Ook weer uitmuntend!

Aangekomen in het hotel zaten Gerrit en Rens al op het terras. Motoren weer geparkeerd op de toegewezen plaatsen aan de achterkant van het hotel. Klaar voor weer een mooie avond aan de Moezel. Zeer rustgevend allemaal..........

 

Na een tweede goede nachtrust was het zoals altijd weer tijd om huiswaarts te keren. Spul weer opknopen en gaan. Rens had besloten om via de kortste route naar huis te gaan, de rest mocht nog ruim 360km aan bochten wegwerken. Wederom geen straf!

 

Via misschien wel de meest idilische koffiestop van de Eifel bijvoorbeeld

En een dit weekend nog niet eerder genoten Strammer Max! Ja alle 'buckets' zijn afgevinkt dit weekend.

Tenslotte als eindpunt de Esso in Urmond bereikt. Aftanken voor de laatste ruk naar huis. Het was weer een mooi weekend mannen!

Bedankt voor weer een mooie weekendje, tot over 14 jaar :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Putoline
  • Overkamp
  • Ten kate
  • Motor Oost
  • Ten Kate Webshop
  • Erik Nibbelink
  • Rens de Jonge Installaties
  • DoubleTronics
  • Ten Kate Racing
  • Gerrit Cnossen
  • Rad
  • MLM Motorparts
  • Bor Motorparts
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg