LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/

Laatste nieuws

16-8-2019 - Vakantietoer 2019

Met de Bladerunners naar het zonnige zuiden.......

 

Er bleek vorig jaar binnen de club behoorlijk wat animo te zijn voor een wat langere trip dan de gebruikelijke weekendjes. Een weekje weg met de club zou een grote wens zijn van velen. We zijn de beroertste niet, dus voor dit jaar stond er een vakantieweek op de agenda. Benodigd: deelnemers en organisatie.

Organisatie was snel gevonden in de vorm van Roy en Jarno. De deelnemers volgden later: Roy, Jarno, Gerrit, Johan, Erik en Sander. Bestemming van dit alles: Zuid Frankrijk. 

We zouden verblijven bij de eigenaars van motovacances in Chalancon. In de aanloop naar deze trip werd het plan voor de heenreis gesmeed.

Roy zou al op tijd vertrekken en binnen 4 dagen op de plaats van bestemming proberen te komen. Gerrit, Jarno en Sander rijden in twee dagen vanuit Kaldenkirchen naar Chalancon. Johan en Erik zullen op zaterdagavond in Luxemburg afspreken, en vandaar in twee dagen naar het zuiden afzakken. 

Uiteraard is er van deze week weer het nodige beeldmateriaal beschikbaar. Hieronder een overzicht van dag tot dag.

Zaterdag, Kaldenkirchen - Champdray (Vogezen)

Als ook Jarno in alle vroegte bij de bekende Shell in Kaldenkirchen is aangekomen is dit deel van het team compleet. Bakkie koffie, aftanken, betalen en wegwezen. Eh, Jarno betalen??? Als je er na 100km achterkomt dat je ergens iets bent vergeten te doen dan blijkt dat nog een hele uitdaging zijn. In vele opzichten.

Tankstop nr2. de laatste op Duits grondgebied voor deze week.

Na wat navigatieperikelen neemt uiteindelijk Gerrit de rol van voorrijder over en komen we later die dag bij de Franse grens. Altijd een fotomomentje waard. Nu kan het vast niet ver meer zijn. Het eindpunt van die dag ligt in de Vogezen.

Inmiddels flink dorstig, zowel mens als machine. Bij gebrek aan bemande tankstations doet een automaat wonderen. Maar je bent tenslotte in Frankrijk, dus dat er 1 van de drie niet werkt is te verwachten, maar welke???

Uiteindelijk nog voor zeven uur op onze eerste eindbestemming. B&B La Tulipe in de Vogezen. We kunnen er vrijwel direct aanschuiven voor het uitstekende avondeten. Maar eerst een welverdiend....

....biertje natuurlijk. Hard voor gewerkt vandaag, en het is tenslotte vakantie! Proost, op dag 1.

 

Zondag, Champdray - Chalancon

Na een prima nacht en een uitstekend ontbijtje eerst maar even geinformeerd of ze mischien ook het volgende weekend nog een kamertje (of twee) beschikbaar hebben. We zullen tenslotte ook nog een keer terug moeten. Geen probleem, bel maar als je weet met hoeveel je komt.

Op de parkeerplaats, nog altijd mooi schoon.

Ook het tweede deel van de heenweg verloopt mooi. Wel erg veel binnendoor voor een route die ook deels uit snelweg zou bestaan... Lunchen in Frankrijk betekent (behalve slakken zien te vermijden) ook rustig de tijd nemen. Tijd genoeg dus om de route eens te evalueren. Hoeveel kilometer moeten we nog, hoe laat is het nu, en hoe laat komen we dan aan. Dat zijn zo'n beetje de drie belangrijkste vragen. Randvraag, waarom hebben we nog geen snelweg gezien?

Antwoorden: we moeten nog best veel kilometers, het is al best laat en we komen ook best laat aan. Oh ja, de Garmin van Gerrit staat op snelweg vermijden....... Instellingen aangepast en dan zag het er allemaal weer een stuk realistischer uit.

Jarno kon er nog om lachen. Wat wil je ook, op een terras in Frankrijk in de zon. Franser wordt het niet.

Het kan echter snel verkeren. Gedurende de laatste etappe begon de 2004 van jarno wat stroomproblemen te vertonen. We kregen nog altijd geen snelweg te zien (de meeste snelwegen in Frankrijk zijn tolwegen, die moet je garmin-technisch dus ook niet vermijden), en op mysterieuze wijze was het eindpunt van de route met ca 90km verplaatst (zo zouden we later ontdekken)

Inmiddels was het al knap laat geworden en was het eindpunt nog niet in zicht. Roy was de enige die al op plaats van bestemming was aangekomen. Na hem te hebben geinformeerd dat we het niet gingen redden om met het avondeten aanwezig te zijn, gestart met weer een laatste etappe. De 2004 aangeduwd, en gaan.

Ondertussen, ergens een paar 100 km verderop.......

 

Na de nodige Franse pitoreske binnendoorwegetjes zouden we dan rond 21:30 aangekomen zijn op het eindpunt van de route. Eindelijk! En nog net niet helemaal donker (er reed er eentje zonder verlichting). Echter niets wat op het onderkomen van motovacances leek. Bij de dichtstbijzijnde boerderij maar eens geinformeerd waar we moesten zijn. In ons beste frans, nog eens contact met Roy en met hulp van twee dronken franse boertjes kwamen we er toch achter dat we nog een etappe voor de boeg hadden. 

Nog 90km door het donker, over wat leuke bergpasjes: dat wordt een uitdaging. Maar opgeven was geen optie, dus de lampen van de 2004 weer aangesloten en op hoop van zegen. Dat na 3km de brandstoflampjes aansprongen en de benzinestation-dichtheid in dat gebied niet helemaal is wat we gewend zijn was een spannende bijkomstigheid. maar ook dat is goedgekomen.

Uiteindelijk om 23:55 aangekomen op onze echte eindbestemming: Chalancon!. Biertje, koude kip en een bak chips als diner. Beter werd het niet die dag. Welterusten.

 

Maandag, Tour de Relax

Na een goede nachtrust en een fatsoenlijk ontbijt zag alles er weer een stuk zonniger uit. Letterlijk en figuurlijk. Vandaag maar eens wat minder kilometers en een beetje bijkomen van de enerverende heenreis. Jarno moest nog wel even overtuigd worden van het feit dat hij ook met discutabele stroomvoorziening prima een dagje mee kon rijden. De toezegging van Etienne dat er altijd een aanhangwagen standby zou staan deed ook hem besluiten deze dag met ons mee te rijden.

Voor ons tour de Relax, voor een aantal mannen tour de France. We zaten midden in het oog van deze tornado, maar met een beetje gunstige planning hebben we de hele week geen fiets gezien.

Tijdens de tour de Relax was er ook tijd voor een uitgebreide lunch. Ook weer op z'n Frans natuurlijk. 

Zo heel RELAX bleek deze tour overigens niet te zijn. Het aantal kilometers was dan misschien ondergemiddeld, het aantal hobbels per vierkante meter loog er niet om. Relax op een GS misschien..... De door onze gastheer aangeleverde routes moesten mischien even gereviewd worden op Fireblade-waardigheid. De verbindingsstukjes tussen de geitenpaden beloofden echter wel veel moois voor de rest van de week.

Die avond direct maar even de 2004 op de operatietafel. Eerste diagnose: spanningsregelaar defect. Overigens wel goed volgehouden die dag. Dat geeft de (Noord)Hollander moed!

Inmiddels waren Johan en Erik ook gearriveerd. Het zestal was dus compleet. 

 

Dinsdag, Col de Rousset / Col de Bataille.

Het vertrek die dag liep iets vertraging op aangezien er een spanningsregelaar geregeld moest worden. Met dank aan Etienne was deze uiteindelijk gevonden en besteld. Levertijden (en prijzen) liepen behoorlijk uiteen. Gelukkig werd een goed compromis gevonden en was er uitzicht op een veilige en voorspoedige terugreis. Eerst nog wel even twee dagen zonder licht rijden, maar dat mocht de pret niet drukken.

Op aanraden van Johan, vandaag de Col de Rousset in het programma opgenomen. Roy (niet alleen medeorganisator, maar ook voorrijder deze week), had de route licht gemodifiseerd en deze zo wat meer Fireblade-waardig gemaakt. Dit resulteerde in verreweg de meest fotogenieke dag van de week. Hieronder slechts een kleine selectie.

Bovenop de Col de Rousset uiteraard de nodige 'top' foto's. Mooi uitzicht, dat wel.

Maar aangezien foto's met hekjes en mede-toeristen nog niet de allermooiste zijn, kwam het goed uit dat er besloten werd om de Col nog een keer te rijden.

Dan kun je mooi even stoppen voor een 'prive' fotosessie.

Dan krijg je nog mooiere plaatjes (niet geheel objectief, dat geven we direct toe). 

Vooruit dan, omdat ze ook weer terug komen (gelukkig maar) ook een foto van de rest.

Roy natuurlijk als eerste

Dan Johan

Erik

Gerrit

En tenslotte Jarno (zonder licht nog altijd, maar hij blijft gaan)

Wat is er mooier dan de Col de Rousset? 2x de Col de Rousset! En om het feest compleet te maken moest ook nog de Col de Bataille in het programma worden opgenomen. Voer voor nog meer fotomateriaal. Eerst nog een lunchstop zonder lunch (ook dat kan in Frankrijk). Wel met mooi uitzicht.

 

 

Wie dacht dat de koning van Frankrijk Napoleon heette heeft het mis

Soms was het asfalt zo heet dat je je motor niet eens veilig kon stallen.

Welk bouwjaar heeft deze standaard?

Zonder schade aangekomen bovenop de Col de bataille. De eerste echte groepsfoto was dan ook een feit. Niet helemaal zonder slag, stoot of gemopper, maar we kregen ze op een rijtje.

Uiteindelijk mocht de fotograaf ook nog even op de foto. Op een motor naar keuze! Hoewel deze keuze volgens sommigen niet helemaal 'vrijwillig' was. Maakt niet uit, het mannetje had de dag van zijn leven gehad hoorden we achteraf.

En dan kun je als grote zus natuurlijk niet achterblijven.

De lunch was elke dag een verassing, maar de zekerheid van een goed diner hadden we altijd. Judith bleek een ware keukenprinses en elke avond was het weer feest. Met alle gasten aan tafel en eten wat de pot schaft. Heerlijk!

 

Woensdag, de Ardeche

Vandaag stond een dagje richting de Ardeche op het programma.Ivm de ervaringen van de voorgaande dag (na 13:30 geen lunch), waren we er vandaag wat vroeger bij. Al voor openingstijd stonden we voor de deur van een echt Frans eettentje.

Gerrit speelt toneel, want de prijs kwaliteit verhouding was niet helemaal top. Koude courgettesoep of tortelini, het ziet er allebei hetzelfde uit. Ook dat is Frankrijk zullen we maar zeggen. Cijfer: 3-. Snel door naar waar we voor gekomen zijn, bochtjes in de Ardeche.

Op de valreep nog even een kleine vergelijkingstest. Wat is nou 25 jaar verschil in het leven van een Fireblade?

Vanavond staat de barbeque in de planning. Uiteraard de enige avond met een klein beetje regen. Maar het aantal spetters was op 1 hand te tellen, dus geen enkel probleem. Leverde wel weer een paar mooie plaatjes op.

En als je na een week rondjes wandelen in Nijmegen en een paar dagen rondjes rijden in Frankrijk nog energie over hebt ga je over op oudhollands bromfietslopen.

Een FS1 met startproblemen. Erik leef je uit!

Helaas, niet gelukt....... Wel weer even lekker gewandeld.

Donderdag, Mont Ventoux en regulateur de tension

Vandaag was het eindelijk zo ver, Jarno kon zijn nieuwe spanningsregelaar ophalen. De route was zo aangepast dat de bewuste motorzaak kon worden aangedaan.

Na stevig onderhandelen (Jarno hield voet bij stuk en kreeg hem voor de afgeproken prijs) konden we met spanningsregelaar naar het volgende terras.

En daarna snel weg uit de drukte van de stad. Op naar weer een hoogtepunt. Iets van 2000 meter ofzo.

Als je maar niet dacht dat het daar rustig was. Gelukkig was het alleen maar zo op de top, en de weg ernaartoe en ervan af waren heerlijk rustig. Mooie speeltuin.

Eerst nog even een foute foto. Nadat alle wielrenners geweest waren mocht ik ook even.

En ja hoor, ze beginnen het bijna leuk te vinden.

Ook jarno doet nog een kleine privesessie

Mooi hoor.

Die avond was het 'technische avond'. Na een kleine vingeroefening op een oude Renault.....

.....kon de nieuwe spanningsregelaar gemonteerd worden. Helaas was het toch niet de regelaar.... het licht mocht nog even uitblijven. De 2004 bleef tenslotte onvermoeid doorrijden, dus verder even niets aan doen was de conclusie. Elke avond aan de acculader en een slokje olie bleek tot nu toe het enige juiste recept. Fingers crossed.

Dan maar verder met de route voor de laatste dag. Waar zullen we nu weer eens naartoe gaan.

Eindreslutaat: een eigen creatie, inclusief Route Napoleon.

Vrijdag, Route Napoleon en meer.

De laatste dagtocht voordat we weer huiswaarts keren. Richting een hoek waar we die week nog niet geweest waren (althans, niet bewust). Volg de generaal en geniet van de bochten. Nu kan het nog.     

Bij vertrek nog even allemaal zwaaien naar Etienne. Herken je ze al alle zes?

Gerrit

Erik

Sander

Johan

Roy

En Jarno

En weer een Franse Lunch. Dit keer wel een goede, aan de strada 85.

Top!

En weer een mooi plaatje met de Alpen op de achtergrond. Het blijft genieten tot de laatste dag.

 

Zaterdag, Chalancon - Champdray (terugreis deel 1)

Vandaag moest de bagage er weer op en zouden we met vijf man weer richting de Tulp rijden. Roy bleef noch een nachtje en ging op eigen gelegenheid terug.

 

Nog even poseren voor een afscheidsfoto en dan snel richting het Noorden. Er zat regen aan te komen, dus elke droge kilometer was mooi meegenomen.

Onderweg inderdaad de nodige buien te verduren gekregen. Regenpak aan - regenpak uit. Droge weg - natte weg. Wel afwisselend, dat dan weer wel. Deels binnendoor, deels snelweg. Ondanks het natte weer hebben we ons ook zaterdag weer prima vermaakt.

Ook onze parkeerplaats was nog aanwezig. Mooi op tijd aangekomen. Nog een leuke avond, met goed eten en een biertje in het vooruitzicht. 

Ondertussen zou Roy een rustdag houden. Maar hij kon het niet laten om nog 1 keertje de Rousset op en af te gaan.

Eentje maar?

En wat doe je 's avonds als je motorvrienden 500km verderop zitten?

Kikkers zoeken natuurlijk.

 

Zondag, Champdray - Kaldenkirchen

Na een hele nacht de regen op het dak hebben horen vallen verwacht je toch wel met droog weer te kunnen vertrekken (het moet tenslotte een keer op zijn). Maar nee hoor, de laatste vakantiedag en we hebben de hoofdprijs. Vertrek in de regen. De geplande route toch maar ingezet (deels binnendoor/ deels snelweg) en op hoop van zegen dan maar.

Na enige tijd een druk gebarende Jarno naast me, even tijd voor een time-out.

De 2004 heeft het weer moeilijk, en de stroomvoorziening is nu definitief gestaakt.

Gelukkig is de hulp altijd dichtbij en met de nodige improvisatie hebben we hem in Kaldenkirchen gekregen.

Voltmeter, stroomdraadjes, geleende startkabels, gekochte startkabels. je kunt het zo gek niet bedenken, of het hoort vanaf nu bij het spelletje: ik ga op vakantie en neem mee........

En oh ja, zorg altijd dat er een 92'er Blade in de groep is. En waarom naar Kaldenkirchen? De oplettende lezer heeft kunnen lezen dat er iemand was vergeten te te betalen op de heenreis. Verplichte tussenstop in Kaldenkirchen dus.

Maar met drie semi-geplande tussenstops zijn we met z'n allen weer bij de Shell in Kaldenkirchen geindigd. Een stukje clubverband waar je U tegen zegt.

Die dag in Chalancon...... (Roy vertrok die ochtend)

Onze medebewoners (vlnr): Rudi - Carolien - Etienne - Judith

Vrienden voor een week. En toch nog 1 keertje......

de Rousset!

Roy, Jarno, Johan, Gerrit en Erik hartelijk bedankt voor de mooie week. We hebben ervan genoten!

Waar zo'n enquette toch niet toe kan leiden he?

Groetjes en tot een volgende,

Sander

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Ten Kate Webshop
  • Bor Motorparts
  • Putoline
  • Overkamp
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Gerrit Cnossen
  • MLM Motorparts
  • Ten kate
  • Ten Kate Racing
  • Rad
  • Rens de Jonge Installaties
  • Erik Nibbelink
  • Motor Oost
  • DoubleTronics