LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

7-6-2019 - Weekend Sauerland 2019

 

Weekend Sauerland 2019 

" Er zijn een twaalftal bedden gereserveerd bij motorhotel resort Winterberg. De eerste twaalf aanmeldingen zijn dan ook gegarandeerd. Voor wie zich later aanmeld geldt: ik zal kijken wat ik voor je kan doen….. Er zijn zes tweepersoonskamers beschikbaar." 

Het kan verkeren bij de Firebladeclub! Met bovenstaande voormelding in de agenda dachten we het deelnemers-aantal van 2018 weer te evenaren. Het pakt anders uit; een korte rit, een wat langere rit(weekend), het aantal deelnemers blijft dit jaar zwaar achter op 2018, jammer, een gemiste kans voor de thuisblijvers!

Van 7 tot 10 juni gaan we een weekend naar het Sauerland, uitvals basis: Hotel-Resort Winterberg. 6 leden hebben zich aangemeld om ca. 1600 km in het mooie duitse gebied bij te schrijven. Ingredienten zijn goed: het weer, de wegen, 2-persoons kamers, snitzels en bier!

Verzamelpunt vrijdagmorgen is het pompstation in Kaldenkirchen, net over de grens bij Venlo. Bij aankomst staat Michel al te wachten, Johan, Sander en ondergetekende sluiten aan, Erik volgt niet veel later en Paul zal i.v.m. familie omstandigheden pas een dag later aansluiten. Tanken vullen, bakkie koffie en dan kan dag 1 pas echt beginnen.

Michel heeft een mooie dagtocht uitgezet naar Winterberg en hij verzekerd ons dat hij erg z'n best heeft gedaan om zoveel mogelijk bochten te omzeilen, we zien wel, het zal best mooi worden.

Rond 10.00 /10.30 uur zijn we allemaal zover en we vertrekken voor de 1e etappe. Eerst een stukje autobahn die snel weer wordt verlaten voor de mooiere binnendoor km's. We treffen het echt, mooi en droog weer, temperatuur zeer aangenaam. Ik heb nog getwijfeld om in het leer te gaan maar heb toch besloten om het meer waterdichte kunststof pak dit weekend te gebruiken. De laatste weekend ervaringen met de club zijn niet de droogste ervaringen geweest. We zullen zien!

Na de 1e 125 km worden gedwongen om de route lichtelijk aan te passen. Een wegverspering houd ons tegen, altijd de route blijven volgen geldt niet in dit geval, de weg is echt dicht. We staan vlak bij een restaurant dus besluiten we om meteen maar de lunch te gebruiken. Fricandel (bal gehakt!) met pommes, helaas voor Sander was er geen hamburger meer in voorraad, dus moest hij uitwijken naar een currieworst met pommes. Michel zorgt met behulp van de Garmin dat we na de lunch de alternatieve route kunnen vervolgen. Mooie wegen, mooie bochten, mooie omgeving en mooi weer! Heerlijk! Halverwege de middag weer gestopt voor een drinkpauze, de rit naar Winterberg zit er bijna op!

Rond half zes arriveren we bij het hotel met 499 Km op de teller. Mooie rit, motoren in de "garage" , ingecheckt, bagage naar de kamer, douchen en.............een biertje! Was weer een fantastische dag!

We gaan eten, het lopend buffet is goed, voor ieder wat wils en ruim voldoende. De drukte in het hotel valt ons mee maar volgens de hotelier moeten er zaterdag nog veel gasten arriveren, dus wordt het drukker. s' Avonds nemen we nog een paar versnaperingen, praten de dag nogmaals door en proberen kontakt met Paul te leggen. Ook Winterberg wordt niet door het noodweer overgeslagen; rond half acht dendert er hagelbui van jewelste naar beneden. Kort maar hevig met het resultaat dat de temperatuur ruim 10 graden zakt. Paul laat via watts-app weten dat hij zaterdagavond op tijd zal zijn voor het avond eten, met de route voor morgen hoeven we geen rekening met hem te houden.

Zaterdagmorgen staan we bijtijds op. Ontbijten om 08.00 uur, garage gaat om 09.00 uur open en dan moeten we startklaar staan. Het is mooi weer, temperatuur goed maar er staat een harde wind. Eerst maar ontbijten!

Na een goed ontbijt aan onze vaste tafel trekken we de pakken aan en om klokslag 09.00 uur gaan de motoren naar buiten. Vandaag dagtocht 1, 328 km door het mooie Sauerland, lets go! De 1e 100 km worden snel verslonden en voorrijder Michel zoekt al naar een koffiestop. Hoe makkelijk je in Duitsland snitzels en bier vindt, koffie om 11.00 uur scoren is iets moeilijker. 1e adres nog gesloten, maar bij het 2e adres, de warme bakker, kunnen we wel terecht. 4 koffie en een thee smaken best, we kunnen er weer tot de lunchpauze tegen aan.

Tijdens de koffiestop begint de lucht toch te betrekken, zal het kunststof pak dan toch van pas komen? Helaas, zo snel de lucht dicht trok, zo snel trekt deze ook weer open. We vervolgen de route onder mooie omstandigheden en we genieten van het duiste asfalt, mooie bochten in een evenzo mooie omgeving zijn ons deel, de thuisblijvers missen weer wat!

13.00 uur, snitzeltijd! In het eerst volgende dorp vinden we een net restaurant. Motoren op de stoep, naar binnen en we schuiven aan. 5 snitzels, salade en cola/koffie zijn onze keus. De beheerster heeft het goed voor elkaar, binnen een kwartier schotelt ze vijf meesterwerkjes voor! Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. De snitzels en de salade smaken best, hier kunnen we de middag weer op teren. Rond 13.45 uur rekenen we af en maken we ons klaar voor de laatste 100 km. s' Middag treffen we nog een obstakel; aangehouden door de brandweer. Onze route loopt door een dorp waar toevallig op het moment van passeren een optocht voor het schuttersfeest het dorpscentrum passeert. Volgens de brandweerman kan het hooguit 10 minuten duren dus we wachten de stoet af. Filmpjes en foto's worden gemaakt, mooi om te zien hoor. Zodra de stoet uit het zicht is kunnen we verder. Na nog een flink aantal mooie bochten,komen we rond 15.30 uur weer bij het hotel in Winterberg aan. Iets te vroeg aangezien de garage om 16.00 uur pas open gaat.

Motoren maar even aan de zijkant geparkeerd, kettingen en kelen worden gesmeerd voordat we de garage in kunnen. Na de motoren gestald te hebben worden de pakken uitgetrokken en frissen we ons wat op. Binnen en buiten genieten we van een versnapering, het wachten is nu op Paul. Rond 18.30 uur is ook hij gearriveerd zodat we met het voltallige deelnemersveld van het diner kunnen genieten. Ook deze dag wordt weer nabeschouwd en een ieder is het overeens, Michel, het was weer een fantastische route!

s'Avonds nog een tijd nagepraat en de route nogmaals geanalyseerd, morgen wachten weer dik 300 Km, slapen dus!

Dag tocht 2, we gaan nu met 6 man rijden, Paul is vandaag ook van de partij! Om 08.00 uur ontbijten want we willen weer op tijd op de motor zitten. Het is weer prachtig weer, alle ingredienten zijn aanwezig voor weer een mooie dag!

Om 09.00 uur worden de motoren gestart en beginnen we aan weer een bochtige route. We kunnen merken dat er zaterdag meer mensen zijn gearriveerd, je ziet veel meer motoren op de weg. De gang zit er weer goed in en de kilometers gaan weer gewillig onder de wielen door. Na een prachtige 1e deel besluiten we na ca. 100 km een koffiestop te maken. Alweer bij een bakker hebben we geluk. Net op tijd want ze gaan sluiten, koffie kunnen we buiten in de zon opdrinken, de bakker sluit de deur.

Na de koffiepauze stappen we weer op en vervolgen de route. Door een prachtig gebied worden talloze mooie bochten genomen. De kilometers volgen elkaar snel op en het wordt alweer tijd voor een lunchpauze. Bij een plaatselijke snackbar wordt door Paul de laatste hamburger besteld zodat de rest het weer met fricandellen en pommes moet doen, niets mis mee hoor! Colaatje er bij en we genieten van de zon. De middagroute voert weer door een mooi gebied. Na een afslag missen we opeens nr. 6....Paul. Door de bochtige route en het herhalen van een mooi bochtig traject begint bij Paul de beruchte wagenziekte weer op te spelen en hij is gestopt om niet 2x van z'n hamburger te hoeven genieten. Rijden jullie maar door......ik laat het even zakken en vervolg mijn eigen route......de club is weer opgedeeld in 5-1. Jammer maar helaas. Het is niet het enige "probleem" waar we vandaag mee krijgen te maken....

De oerblade van Sander verbruikt nogal wat olie dit weekend zoals we ook aan de pluimen die uit zijn uitlaat komen zien. De volledige afgevulde olievooraad is al redelijk geslonken dus bij een benzinepomp maar wat olie er bij doen. Zo gezegd zo gedaan, een half litertje gaat er bij....dat valt allemaal wel mee. Als we weer verder willen blijkt de oerblade opeens stroomloos te zijn.... aan douwen en hij doet het weer....vreemd! De middag verloopt verder soepeltjes en bij 1 van de vele stopjes wordt er een wel verdiend ijsje verorberd.

Vandaag weer dik 330 km plezier op het duitse asfalt gehad. Als we bij het hotel aankomen is Paul ook al gearriveerd, de ploeg is weer compleet! Parkeren, douchen en eten. S'avonds kijken we in de bar van het hotel de verrichtingen van het Nederlads elftal waarbij ook de nodige versnaperingen horen! 23.00 uur, het is mooi geweest en we zoeken het bed op. Morgen de dag van de terugreis, hopen dat het droog blijft!

Om bij eindpunt Oldenzaal te komen moeten er eerst nog 300 Km overbrugd worden, dus om 08.00 uur ontbijten, afrekenen, tassen pakken zodat we rond 09.00 uur kunnen rijden. Dit tijdstip wordt niet helemaal gehaald omdat Paul er belang aan hechtte om nog wat statie-foto's te laten maken. Ala, we zijn er nu toch en we vonden een aantal hotelgasten bereid om ons te vereeuwigen!

Om 09.30 uur kan dan eindelijk het startsein gegeven worden en we laten Winterberg achter ons. Ook het eerste deel van de route levert weer mooie wegen en dito bochten op. Rond 11.00 uur drinken we koffie bij een leuk restaurant. Paul geeft aan dat hij nog niet helemaal vrij van de wagenziekte is en stelt voor om op eigen gelegenheid huiswaarts te rijden. Het is niet anders, met een clubje van 5 man vervolgen we de route. 

We moeten Dortmund passeren wat niet echt een pretje is, dorpje in dorpje uit, veel verkeerslichten, veel wachten en dat bij 26+ graden..... Na veel geharrewar zijn we het drukk stuk voorbij en na een tankbeurt besluiten we bij de plaatselijke Döner-tent een heerlijk broodje te nemen.

Het vervolg van de route loopt vlak langs Billerbeck, een omgeving die Erik op z'n duimpje kent. We besluiten de route de route te laten, en Erik neemt het laatste stukje voor zijn rekening. We hebben hier meer gereden maar het valt toch weer op welke mooie wegen hier liggen, super!!

Rond 15.30 uur arriveren we in Oldenzaal. Na een bak koffie bij Erik nemen we afscheid om toch maar voor de regen thuis te kunnen zijn. Je raad het al, geen regen gezien dus alles droog afgelegd.

Michel, Sander, Erik, Johan en Paul, bedankt voor weer een super mooi en gezellig Fireblade-weekend. Volgende rit op 7 juli is ook weer een klassieker: de minikabouterbikkeltoct, ik kijk er nu alweer naar uit!

 

papparossi

 

 

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • MLM Motorparts
  • Putoline
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Bor Motorparts
  • Overkamp
  • Ten Kate Webshop
  • Erik Nibbelink
  • Rad
  • Ten Kate Racing
  • Ten kate
  • DoubleTronics
  • Rens de Jonge Installaties
  • Gerrit Cnossen
  • Motor Oost