LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

10-4-2019 - Openingsrit 2019 - de plaatjes

Na een veel te lange winter (altijd) kon het seizoen eindelijk weer beginnen. Op een zonovergoten zonnige zondag verzamelen bij van der Valk (niet in Urmond dit keer) voor een ritje over Veluwe, Overijssel en door de Achterhoek.

Een drukte van belang op de parkeerplaats, want niet alleen de Firebladeclub had plannen vandaag.

De teller bleef uiteindelijk hangen op 8 leden + 1 intro. Toch weer een opkomst van ruim 25%, dat dan weer wel.

Vanaf de eerste minuut bleek al dat bijna iedereen zich weer uitstekend had voorbereid/ ingelezen in het toerregelement. Op basis van deze richtlijnen een korte evaluatie.

Zorg voor fatsoenlijke banden

Dus niet zo iets.....

Wees op tijd

Over het algemeen ging dat best goed. Toch heeft niet iedereen kunnen genieten van de clubtraktatie.
 

Geef voor vertrek aan in welke groep je wilt meerijden (rustig/ beetje snel/ sneller). Regel dit voordat iedereen zijn helm op heeft, met de desbetreffende voorrijders!

En toch vertrekken in een groep van 2 en een groep van 7 :). Dankzij de wet van de communicerende vaten (ja die werkt zelfs binnen de Firebladeclub) veranderde dit in de loop van de ochtend in een groep van 4 en van 5.
 

Houd je binnen de bebouwde kom absoluut aan de maximum snelheid.

.........

Houd de persoon die achter je rijdt in de gaten. Zie je hem/ haar niet meer (vooral bij een afslag) wacht dan even. Zo krijgt de voorrijder het snelst in de gaten dat er even moet worden ingehouden. Je bent dus als groep verantwoordelijk dat we compleet weer thuis komen.

Geen klachten dit keer.


We streven ernaar met een volle tank te vertrekken, zorg er dus voor dat je vanaf het vertrekpunt van de route ca. 200km kunt rijden tot de eerste tankstop. Wordt er getankt, tank dan altijd mee, ookal is je motor hier nog niet helemaal aan toe.

De ene motor/ rijder verbruikt wat meer dan de ander, maar om nu na 50km al weer leeg te zijn.... En dat midden tussen de weilanden.


 

Gelukkig is een oplossing (en een bemande pomp altijd dichtbij). En is iedereen nog geduldig.

Maar een kleine driekwartier later konden we onze weg weer vrolijk vervolgen richting lunchstop. Daar zat de rest gelukkig al aan de uitsmijters. In het zonnetje, nog altijd!

We zijn de moeilijkste niet. Ook als je de Blade gedag hebt gezegd ben je nog van harte welkom.

Na de lunch eerst maar weer een tankstation opzoeken. Er gaat tenslotte niet zo heel veel in een jerrycan.

Daarna op naar de volgende onderbreking. Het pontje bij Wijhe. Gelukkig wel weer in bedrijf na een wekenlange te hoge waterstand.

Wel weer even geduldig wachten natuurlijk, we waren niet de enige die over wilden. UIteraard in het zonnetje.

En dan een welverdiend kopje koffie bij MotorKledingCenter Zutpen. Elke zondag open, dus een perfect eindpunt voor een clubrit. (En ze zijn niet eens sponsor).

Iedereen bedankt voor weer een mooie start van het seizoen. Graag tot ziens!

 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Erik Nibbelink
  • Putoline
  • Ten kate
  • DoubleTronics
  • Gerrit Cnossen
  • Ten Kate Webshop
  • Rad
  • MLM Motorparts
  • Ten Kate Racing
  • Overkamp
  • Rens de Jonge Installaties
  • Motor Oost
  • Bor Motorparts