LAATSTE NIEUWS   |   CONTACT   |   HOME

Hoofdsponsor

Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
www.vmtbv.nl/
MLM Motorparts
MLM Motorparts
www.mlmparts.com/

Laatste nieuws

25-11-2018 - Jaaroverzicht 2018 Firebladeclub, beleef het nogmaals!

Jaaroverzicht Firebladeclub 2018

1 - 19 t/m 21-01 De noordelijke motorbeurs TT-hal Assen

Normaal gesproken beginnen we het nieuwe Firebladeclub-jaar met de Algemene Leden Vergadering.
Voor 2018 hebben een aantal leden daar een iets andere invulling aan gegeven. Het idee was om dit
jaar de Noordelijke motor beurs in Assen te bezoeken. Voorheen werd deze beurs in de Martinihal in
Groningen gehouden, dit jaar voor het eerst in Assen. Met 7 man/vrouw sterk ( Tom moest helaas wat
stormschade herstellen) zouden we afreizen. In Hotel-restaurant Maanders te Staphorst was de
koffiestop gepland waarna koers werd gezet naar Assen. Hoe noordelijker we kwamen hoe witter
het werd, het had gesneeuwd, maar goed dat we met het koekblik gegaan waren.
Na aankomst bij de TT-hal de auto's in de bagger geparkeerd, snel naar binnen want het was koud!
Arie had voor een ieder al een toegangsbewijs uitgeprint zodat we de lange wachtrij konden
passeren en binnen no-time op de beursvloer stonden.
 
 
Het was gezellig druk en liepen onze route langs de vele stands die opgesteld stonden. Rens was
geintereseerd in een airbag-vest die hij op het circuit wil gaan gebruiken. Bij een stand die deze vesten
aan de man probeerde te brengen werd het vest bij Rens aangetrokken, getest en als klap op de vuur-
pijl werd met een honkbalknuppel de stevigheid getest! Na deze onderbreking de catering
van de beurs getest. Een broodje Unox of broodje warm vlees waren de mogelijkheden,
beiden niet op het hoogste hygieneniveau bereid! Ala, je hebt wat in de maag en het mag
de pret niet drukken. Geen beurs bezocht zonder Jan T. tegen het lijf te lopen, praatje gemaakt
en ervaringen uitgewisseld.
De Noordelijke motorbeurs, best goed en een welkome afwisseling in de lange wintermaanden!
 
1 - 04-02 ALV te Rhenen
 
 
Dit jaar zijn het nieuwjaars-etentje en de ALV gecombineerd. 18 leden melden zich rond 16.00 uur
voor de jaarlijkse vergadering, geen slechte opkomst. Dat de vergadering gecombineerd wordt
met het nieuwjaars-etentje zal daar wel debet aan zijn. Ook zijn we dit jaar van lokatie gewisseld.
Het alom bekende Steakhouse Cunera is gewisseld voor het zeer gezellige "De Koning van Denemarken"
Om 16.00 heet Lineke alle aanwezigen welkom en de vergadering gaat van start. Notulen worden
besproken en goedgekeurd. Arie van de W. heeft aangegeven om te stoppen met het secretariaat
dus moet er een stemronde plaatsvinden die een nieuwe secretaris oplevert, Jarno!
 
 
Na de rondvraag en sluiting van de vergadering gaan we rond 18.00uur aan tafel om van een heerlijke
maaltijd en bijbehorende drankjes te genieten. Rond 21.00 is iedereen voldaan en wordt er afscheid
van elkaar genomen. We zien elkaar weer bij een volgende evenement!
 
3 - 22 t/m 25-02  Motorbeurs Utrecht
 
 
Een memorabel jaar, we staan voor het eerst sinds lange tijd niet meer als club op de motorbeurs in
Utrecht. Door de te hoge kosten en de benodigde inspanning die de beurs met zich meebrengt
wegen niet op tegen het minimale rendement dat de beurs op brengt. Al vele vaste standhouders
hebben de beurs verlaten, waar onder ook de stand met het mooiste motormerk; Honda!
Dit jaar geen clubstand, maar dat houdt een flink aantal leden niet tegen om de motorbeurs als
gast te bezoeken. Vrijdag middag/avond 23-02 gaan we met een clubje de beursvloer op.
Eerst voor de gasten zonder motorrijbewijs een afspraak voor het proefrijden proberen te maken,
helaas tot eind van de avond zit alles vol.
 
 
Het mag de pret niet drukken, we lopen de Utrechtse beursvloer over, bezoeken diverse
demonstratie's, en her en der worden er weer nieuwe spulletjes voor de motoren gescoord.
Tussendoor natuurlijk een nodig hapje en sapje genuttigd. Weer een hele vreemde beleving
als je de merken-hal door loopt en je het mooiste motormerk moet missen, jammer!
Om een uur of acht hebben we het wel gezien en keren weer huiswaarts. Nu maar wachten op mooi
weer en de openingsrit op 15 april, dan gaat het pas echt beginnen!
 
4 - 15-4 Openingsrit vanuit Maarsbergen

 

Op 8 april de openingsrit met het koekblik gecontroleerd en na gereden. Zijn er nog weg
omleggingen, moet de route nog aangepast worden en natuurlijk, heeft ons lunchadres voldoende
ruimte en ingredienten voor de hongerige magen op 15 april? Een week voor de openingsrit
lijkt alles koek en ei, we kunnen eindelijk weer rijden!
 
 
15 april, bewolkt ,maar wel droog en het zonnetje prikt er hier en daar doorheen.
Goede omstandigheden om de openingsrit van ca.230 Km te rijden. Via Renkum
en Elst bereiken we La Place in Maarsbergen waar al een hele batterij Fireblade's
met hun berijders staan te trappelen! 22 leden en een aantal gasten cq,
introducés, betekent een zeer goede opkomst
Na wat sleutelproblemen van MvdL kunnen we dan eindelijk vertrekken.
In 5 groepjes beginnen we aan de 1e 100 Km richting de Vecht waar de lunchstop is.
Sturen door een mooi stukje midden Nederland en over de
veluwe onder goede omstandigheden, wat willen we nog meer?
 
 
We arriveren rond half 1 bij eetcafe de Vecht, waar de uitbaatster een aparte zaal voor
ons heeft vrij gemaakt. De omeletten, uitsmijters en al wat nog meer smaken best!
Na afgerekend te hebben zetten we de tocht voort onder zonnige omstandigheden.
Zutphen, Doesburg en de postbank, we hebben er al menige keren gereden
maar het blijft een mooi stukje. Rond 16.00 uur komen we weer aan bij La Place in
Maarsbergen, 230 km gereden en een ieder met een voldaan gevoel!
Nog even na praten en dan keert een ieder weer huiswaarts.
Weer een mooie dag met de Firebladeclub beleeft, weer wachten op het volgende evenement!
 

5 - 28-4 Pitstopdag Ten Kate NieuwLeusen

 
Op zaterdag 28 april staat weer de bekende pitstopdag bij Ten Kate op de agenda. 
Dit jaar, net als op de motorbeurs geen officiele aanwezigheid van de Firebladeclub. 
Er is weinig tot geen animo om namens de club de kar te trekken, en onze club op zo'n
echte Honda-dag te vertegenwoordigen.
 
 
Het is op deze dag redelijk weer, dus de blade maar richting Nieuwleusen gestuurd. Wellicht komen
we nog wat leden tegen, en met alle activiteiten die tijdens deze dag gepland zijn is het altijd weer
een leuk uitje!
Bij aankomst is het dan ook redelijk druk, de vermogensbanken worden al druk bezocht en de 
stuntrijders laten volop hun kunsten zien.
 
 
Uiteraard is ook het WSBK-team van Ten Kate aanwezig. Een blik in de technische ruimte laat zien 
dat het team op hoog niveau bezig is. Dit jaar wil het met de Blade in het kampioenschap nog niet
helemaal lukken, maar dit heeft alles te maken met de late beschikbaarheid van de 1e fabrieks-
blade's. Tot overmaat van ramp trekt eind van het jaar Honda-Europe zich terug waardoor Ten Kate
de stekker uit het WSBK-team trekt, zonde!
 
 
Na een beroemd broodje hamburger speciaal luisteren we nog even naar de WSBK rijder intervieuws.
We checken hoeveel vermogen verschillende motoren op de vermogensbank er uit persen, en we
spotten wel 5 hele leden die dag.
Rond 17.00 uur hebben we het wel gezien en rijden weer terug naar huis, was weer een leuke dag!
 
6 - 10 t/m 13-05 Hemelvaartweekend Weserbergland
 
 
Dit jaar gaan we, integenstelling van voorgaande jaren met de club tijdens het hemelvaartweekend op pad. 
Zonder aanrij kilometers gaan we voor dik 1200 km een mooi weekend in Duitsland tegemoet.
Ons verblijf is gevestigd in het 14e eeuws Kasteel Tonenburg in Hoxter.
Het weerbericht ziet er redelijk uit dus donderdag 10 mei rijden we eerst na de verzamelplaats langs
de A1.
 
 
Het asfalt is nog vochtig maar het regenpak blijft ingepakt. Als de overige deelnemers zijn
gearriveerd wordt er koers naar Oldenzaal gezet. Verzamelen bij huize Nibbelink met broodje
en koffie, er worden 12 personen verwacht, een mooi clubje dus!
 
 
I.v.m de 4 persoonskamer perikelen komen 2 deelnemers een dag later, per saldo vertrekken we
donderdag dus met 10 deelnemers. Rijden in 2 groepjes van 5, dat moet goed te doen zijn.
Huize Nibbelink is omgeven met Blade's, de tuin staat vol en wat er niet bij past staat op de
parkeerplaats geparkeerd.
Na de nodige koffie en broodjes besluiten we te vertrekken. Eerst nog even vlak VOOR de 
duitse grens tanken (in Duitsland is de brandstof toch goedkoper?) en de route kan 
beginnen. Het weer is goed en de km's worden in een mooi landschap afgewerkt.
 
 
Een goede lunchplek is de 1e dag moeilijk te vinden. Na veel vijven en zessen komen we in een of
ander kuuroord terecht omdat 1 van de oerblade's door electrische problemen stilvalt.
10 motoren worden midden op een plein geparkeerd en we hebben veel bekijks. Erik probeert
de problemen met zijn blade te doorgronden, vindt een tijdelijke oplossing maar besluit toch
nog even naar huis te rijden om het zaakje goed te repareren, we zitten toch pas 150 km van
Oldenzaal af!
De rest van de groep rijdt de route af, richting Hoxter.
 
 
We zijn niet de enige die Tonenburg bezoeken dit weekend, bij aankomst staan er al rond
de 150 motoren (met veel chroom) geparkeerd. Tassen er af en een kamer zoeken, het is
en mooie dag geweest!
Rond 19.30 arriveerd ook Erik weer, nu met een gerepareerde blade, het weekend kan
beginnen. Na een heerlijke barbeque en het nodige vocht sluiten we de 1e dag af.
 
Voor de 2e dag is er een mooie route uitgezet richting de Harz. Eerst ontbijten zodat we
rond half 10 kunnen vertrekken voor weer dik 300 mooie kilometers.
We rijden weer in 2 groepjes, en bij mooi weer besluiten we een kopje koffie te nemen
bij de snitzelkoning van de Harz.
 
 
Ik kan nu begrijpen dat sommige duitsers last hebben van overgewicht! De afmetingen van de 
snitzels die ik hier voorbij heb zien komen zijn werkelijk niet te geloven.
Na de koffie zetten we de tocht voort. We zitten redelijk op hoogte want her en der zien
we nog restanten sneeuw in de berm.
De magen beginnen te knorren dus we zoeken een restaurant op, nou ja restaurant?
Een terras met klapstoeltjes en opa braad de braadworsten op een buitengrill.
Ze smaken overig best en met een colaatje krijg je ze wel weg gespoeld.
Aan het eind van de middag arriveren we weer in Hoxter. Douchen en op het terras
heerlijk gegeten. Rond half 8 arriveren ook de 2 overige deelnemers zodat de club
compleet is. s' avonds is het nog lang gezellig en het blijkt dat de kasteelheer ook
een lekker deuntje muziek kan maken!
 
Voor dag 3 staan er weer een kleine 300 km op het programma. Vandaag in een
meer zuidelijk richting maar dat mag de pret niet drukken. HALF TIEN vertrekken,
blijkt niet zo gemakkelijk te zijn.
 
 
Het weer is super, de wegen mooi. Duitsland blijft een perfect motorrijland als je de juiste plekjes
weet te vinden! Vandaag komen we wat opstakels tegen, afgesloten wegen en zo. Ons devies,
altijd de route blijven volgens werkt ook dit weekend weer. Via fietspaden en over vers gelegd
asfalt kunnen we de route vandaag compleet uitrijden!
Ook s' avonds is er weer vertier bij Tonenburg, er wordt een heuse trouwerij op het kasteel
gevierd met als klapstuk een mooie vuurwerkshow die rond 24.00 uur wordt afgestoken.
 
Zondag 13 mei, de dag dat we alweer op huis aan moeten koersen. s' ochtends worden we 
door de weermannen onder ons gewaarschuwd dat we het waarschijnlijk niet droog gaan
houden! Grote rode vlekken zien we op de telefoonschermen voorbij trekken.
Je doet er toch niets aan dus uiterlijk HALF TIEN vertrekken en maar hopen dat we de
nattigheid kunnen ontlopen. In de ochtend lukt dat ook heel goed, het is gewoon super
weer!
 
 
Jammer genoeg begint het halverwege de middag toch te druppelen, en daarna werkelijk
te hozen! Hoeveel water kan een Blade hebben gaan we niet testen en we besluiten
de ondergelopen straten te vermijden en een schuilplek te zoeken.
Na verloop van tijd wordt het iets minder en stappen weer op om de laatste km's 
richting Oldenzaal af te rijden.
Nadat we bij Erik zijn huiskamer nog even blank hebben gezet besluiten we de
laatste kilometers naar huis te maken. Het is weer een mooi weekend geweest!
Achteraf was de duitse polizei iets minder blij met onze komst, resultaat:
1x bekeuring voor iets te snel de bebouwde kom in te rijden en 2x een mooie
foto-shoot op de B242!
 
7- 27-05 Fireblade-meeting Tilburg
 
 
Al vroeg in het voorjaar werden we via een facebook bericht geattendeerd op een
Fireblademeeting in Tilburg. Het zag er allemaal heel proffesioneel uit dus daar
moesten we maar eens gaan kijken. Er werd vanuit Maarsbergen een route uitge-
stippeld, naar Tilburg over de snelweg is niks voor ons!
De week daarvoor de route gecontroleerd wat meteen weer een bekeuring op leverde!
 
 
Zondag de 27e was het weer schitterend weer. Een man of 10 had zich in Maarsbergen verzameld,
zodat we rond 11.30 in 2 groepjes richting Tilburg reden. We werden rond 13.00 uur in Tilburg door
de organisator verwacht zodat we met z'n allen nog een rondritje konden maken.
De route was zo binnendoor dat we 13.00uur niet gingen halen, rond 13.30uur reden we het
terrein van het kledingcentrum Tilburg op.
Een paar blades waren nog aanwezig, maar de grootste groep kon niet op onze aankomst wachten
en waren al vertrokken voor de geplande rondrit, balen dus!
Het kledingcentrum bekeken en de plaatselijk broodjeszaak bezocht. 
Volgens de deelnemers was er regen op komst, dus niet te lang blijven hangen, proberen om
droog het thuisfront te halen. Helaas, amper Tilburg uit kwamen de eerste druppels al naar beneden.
Naarmate we dichter bij huis kwamen begon het steeds harder te regenen......een ware zondvloed dus!
Mooi begonnen, slecht geeindigd! Jammer dat we de organisatie in Tilburg mis gelopen zijn maar
we hebben uiteindelijk toch nog een leuke dag gehad.
 
8- 10-06 Rossum-rit
 
 
Zoals ieder jaar ook dit jaar de befaamde Rossum-rit uitgezet door Erik met een hoog Duitsland gehalte!
Een rit van 325 Km, en daar komen voor de meeste deelnemers ook nog minimaal 200+ km's bij.
Zondagmorgen 10 juni is het droog en de verwachtingen zijn super. Op weg naar het Peulke, startpunt
van de rit, is het asfalt nog niet helemaal droog maar dat kan de pret niet drukken.
Minimaal 25+ graden wordt er door de BIlt voorspelt dus dat gaat helemaal goed komen.
 
 
Zelfs het Peulke is om 10.00uur open dus eerst een bakkie koffie zodat we rond half 11 kunnen vertrekken.
Wel 7 leden hebben de startstreep weten te vinden maar gelukkig heeft de vriendenclub van Erik zich
deze dag opgeofferd! 4 man extra maken de club tot 11 personen zodat er mooi in 2 groepen gereden
kan worden. Van de 325Km die de route lang is wordt er zeggen en schrijven ca. 10Km op
vaderlandse bodem afgelegd, de overige 315Km wordt over het duitse wegennet afgelegd.
 
 
Het weer is inderdaad mooi en de wegen zoals verwacht super. De kilometers worden in een best
tempo afgelegd en rond 13.00 bereiken we de lunchplaats. Koffie, cola en uitsmijters zijn ons deel,
weer krachten opdoen voor de middag etappe!
Na deze break vervolgen we de route en we genieten van het mooie weer in combinatie met de
prachtige wegen. Uiteindelijk komen de 2 groepen weer gelijktijdig bij de Nederlandse grens aan
en de laatste 5 kilometer wordt gezamelijk afgelegd.
Bij het peulke genieten we nog van een alcohol-vrij biertje voordat we aan de laatste kilometers
huiswaarts beginnen. De rossum-rit was weer geslaagd, we hebben een super dag beleeft!
 
9- 08-07 Noord-Holland rit
 
 
Als club streven wij er naar om ook eens in minder bereden gebieden van Nederland een clubrit
te rijden. Onze secretaris had in zijn eigen woonomgeving een mooie route van 210 Km uitgezet.
Mooi weer, we zijn dit jaar niet anders gewent, en een mooie opkomst zouden de ingredienten
zijn voor weer een mooie clubrit. Vertekpunt: MacDonalds in Hoorn pal langs A7.
 
 
De normale aanrij route oost- of zuidwaarts wordt nu noord- noordwestelijk gemaakt over voornamelijk
de autosnelweg. We vertrekken vanuit Renkum met de uitdrukkelijke opdracht van onze voorzitster
dat de maximum snelheid niet overtreden mag worden. Ze is gestart met een politieopleiding dus er
mogen onder geen beding kruisjes op haar rijbewijs bijgeschreven worden.
Rond 10.00uur bereiken we Hoorn en we tanken de blades af zodat we vol aan de route kunnen
beginnen. Bij de pomp komen we Sander en Moniek tegen die wat overtollig vlees van de kuip aan 
het poetsen zijn. De aanrijroute over de dijk Lelystad-Enkhuizen is niet de slimste geweest, als je daar
door een zwerm insekten rijdt ziet je blade er wel heel anders uit!
15 deelnemers, inclusief een introduce met bijrijder weten de Mac te vinden, een mooie opkomst!
Rond 10.30 uur wordt het startsein gegeven en het eerste deel van de route rijden we in noordelijke
richting over de dijk langs het ijsselmeer. Een super dijkje, maar niet met de bevolking waar we de
dijk moesten delen. Wandelaars, fietsers, auto's en andere motorrijders, erg druk zo vroeg in de 
morgen.
 
 
De dijk houd ook een keer op en we zetten koers in westelijke richting om uiteindelijk de kustrand van
de Noordzee te bereiken. De lunchstop is in het hartje van Schoorl gepland, het is een drukte van
belang maar we weten de motoren midden op een plein te parkeren en plaats te vinden op het
terras van een goed restaurant. De inwendige mens wordt verwend met cola, koffie en super 
uitsmijters, goed geregeld! De middag etappe leid uiteindelijk naar het mooie plaatsje Marken. 
Via mooie noordhollandse wegen bereiken we de toeristenplaats rond 16.00uur. Na de motoren
geparkeerd te hebben is een ijsje is onze beloning!
 
 
Naderhand nemen we afscheid van elkaar en we vatten de reis naar huis weer aan. Doordat de
Zeeburger-tunnel is afgesloten moeten we een alternatieve route richting huis nemen.
Ook weer eens leuk om met de Blade door hartje Amsterdam te rijden! Na veel omzwervingen
vinden we de toerit naar de A10 en rijden we via de autosnelweg weer richting huis.
We hebben een mooie dag beleeft en deze rit mag van mij nog wel eens herhaald worden!
 
10- 27/29-07 Eiffel-weekend
 
 
Vlak voor de zomervakantie staat er nog een weekend met de club gepland. Met 13 personen gaan we
3 dagen naar de Eifel. Standplaats pension Lindental in het kuuroord Bad Bertrich.
De weersvoorspellingen zijn goed en Michel heeft weer voor een kleine 1000 km's mooie routes
uitgezet, bestaande uit een hoog 5-landen gehalte.
Verzamelpunt is het bekende adres in Urmond, en rond 10.00 uur zitten we met z'n allen aan de
koffie. Rens is iets verlaat, z'n blade had er schijnbaar nog geen zin in, maar ook hij sluit op tijd
aan zodat we in 2 groepen rond 10.30 uur kunnen starten.
 
 
Het eerste deel is bekend bij ons, 5-landentocht tot Franchorchamps,.... blijft mooi.
Omdat er festiviteiten op en rond het circuit zijn worden we omgeleid.
De Garmin leid ons overal naartoe maar niet de juiste richting op en tot overmaat van ramp
stopt de oerblade van Sander ermee!
We zijn gestrand in een klein gehucht waar gelukkig wel een cafe is, dus eerst een drankje
en daarna wordt door een accu-transfusie van uit de 600 van Moniek de blade van Sander
weer tot leven gebracht!
We kunnen weer verder en over mooie wegen bereiken we rond 17.30 het pension in Bad Bertrich.
De motoren worden geparkeerd, een aantal deelnemers gaan douchen en een ander deel gaat eerst
een welverdiend biertje drinken.
Het pension is goed, het eten en drinken ook en het was nog lang gezellig die avond!
 
 
Tegen alle weersvoorspellingen in blijkt het zaterdagmorgen toch te regenen!
Eerst maar ontbijten en dan zien we wel verder. Het blijkt niet lang te duren, en als we rond 10.00
vertrekken voor de dagetappe van 308 Km is het alweer droog en het asfalt blijkt ook snel te drogen.
We rijden vandaag ook weer in 2 groepen en de uitgezette route bevat schitterende wegen,
super Michel!
 
 
Rond 13.00uur is het lunchtijd en de groepen treffen elkaar bij een mooi restaurant.
Een dagmenu bestaande uit een soepje, een snitzel en een ijsje als nagerecht voor het bedrag
van € 6,--.......dat kan niet veel zijn! Het valt uiteindelijk super mee en het smaakt allemaal heerlijk!
 
 
De middag etappe bevat weer erg mooie wegen en bochten, en rond 17.30uur arriveren we weer bij
onze uitvalbasis in Bad Bertrich. De avond wordt gevuld met een gezellige BBQ en de nodige 
alcoholische versnaperingen. Het was weer een fantastische dag, morgen weer richting huis.
 
 
Zondagmorgen gaan we met enig oponthoud de laatste dag starten. Een kennis van Jarno rijdt
vandaag op z'n GS een dagje met de Firebladeclub mee en de pensionhouder wil nog graag
een groepsfoto van onze club maken voordat we vertrekken. Het blijkt een heel probleem te
zijn om 14 motoren op 1 foto te krijgen, en na een kwartier stuntelen besluiten we om te 
vertrekken. Er resten ons nog dik 300 km tot het eindpunt in Maastricht, nog 1 dag over de
mooie duitse wegen richting hollands asfalt.
De dag verloopt goed, goed weer en mooie wegen. De 2 groepen drinken gezamelijk koffie
onderweg.
 
 
Aan alle pret komt ook een eind, en rond 17.00 arriveren we in Maastricht. Alex moet als 2e ook een 
accu-transfusie uitvoeren met Jarno's blade en uiteindelijk kan hij ook het laatste stukje naar huis
rijden. Uiteindelijk hebben we weer een mooi weekend met z'n allen beleeft, zeker voor herhaling
vatbaar!
 
 
11- 19-08 Clubrit vanuit Beesd
 
 
Zaterdag 17 augustus per vliegtuig teruggekeerd van uit Griekenland, net op tijd om zondag
de 4e dagrit van de Firebladeclub mee te maken! Michel heeft weer 250 Km's uitgezet in
het rivierengebied, veel dijkjes dus, we hebber er zin in!
 
 
Startpunt is tankstation Bisde, langs de A2 vlakbij Beesd. Rond 10.00 hebben zich ca. 15 deelnemers
verzameld dus dat wordt met 3 groepjes rijden. Eerst een bakkie koffie en bijkletsen voordat we aan
de tocht beginnen. Het is droog en mooi weer, we worden dit jaar op onze wenken bediend.
De route leidt ons eerst in westelijke richting om bij Lexmond de 1e dijk vandaag te bereiken.
Via de lekdijk en mooie weggetjes door het rivierengebied bereiken we rond 12.00uur onze 
lunchstop in Ochten. Wat drinken en een vette hap gaan er gewillig in, krachten opdoen
voor deel 2 van vandaag!
 
 
 
Na de lunchstop rijden we over de noordelijke waaldijk richting Nijmegen waar we het water over
steken om in het land van maas en waal te belanden. We rijden over mooie stukjes dijk afgewisseld
door mooie verbindingswegen. Rens loopt een klein deukje in z'n imago op door een wat te bruuske
remactie en besluit de tocht de tocht te laten.
 
 
De overige deelnemers bereiken ongehavend de eindstreep in Beesd waar we op het terras van het
plaatselijke cafe nog even napraten.
Ook deze dag was weer een mooie Fireblade-dag! Op naar het volgende evenement.
 
12- 8/9-09 5-landentocht
 
 
Het jaarlijkse uitje begin september staat bij ieder lid dik genoteerd op de kalender!
De 5-landentocht, vroeger de bikkeltocht staat al jarenlang op de agenda. Werd deze
tocht vroeger nog in 1 dag verreden, al een jaar of 12  zijn we wat menselijker geworden
en wordt deze route in 2 dagen verreden met daartussen een gezellige avond!
 
 
 
Vanaf het bekende vertrekpunt in Urmond worden er in 2 dagen ca. 800 mooie kilometers door
de Benelux gereden met als tussenstop Haus Doris in Kell am see.
10.00 uur verzamelen in Urmond waar we eerst een bakkie koffie drinken. De weersvoorspellingen 
zijn vooraf best wel goed maar er melden zich maar 6 deelnemers bij het van der Valk 
restaurant . Paul is er ook bij met z'n nieuwe Blade, gezellig!
 
 
Voordeel van zo'n "kleine" groep is dat we met elkaar kunnen rijden, wel zo gezellig.
Via 20km A2 draaien we in de tunnel bij Maastricht richting Vaals waarna we alleen nog
maar "niet snelweg" kilometers maken.
Bij de Plank rijden we het Belgische land in en via wat omzwervingen bereiken we
snel Franchorchamps. Wat een geweldig stukje asfalt ligt hier toch, super!
Via Malmedy worden de kilometers vlot afgelegd en we zijn rond 12.00uur bij onze
vaste lunchstop in Bleialf.
Het weer is mooi dus de uitsmijters kunnen op het terras naar binnen gewerkt worden.
 
 
Na de onderbreking stappen we weer op om richting Dasbourg en Vianden te rijden,
mooie wegen en dito bochten onder super omstandigheden!
Rond 17.00 uur bereiken we ons ook al vaste adres voor een versnapering vlak
voor de franse grens. Colaatje gaat er lekker in om ons aan te sterken voor het laatste
stukje naar Haus Doris. Op kleur gesorteerd worden de motoren geparkeerd en we zoeken
onze kamers op.
 
 
De huiseigenaar heeft s'avonds een feestje dus als we wat willen eten moeten we
elders ons geluk beproeven. Zo gezegd, zo gedaan. We belanden in het centrum
van Kell am See in restaurant "Typisch". De eigenaar blijkt een kawasaki-fan wat
we natuurlijk de hele avond moesten horen.
Rond 21.00 keren we terug naar Haus Doris waar we in de kantine de koelkast nog
even leeg maken. De eerste dag is ten einde, mooi gereden, weer helemaal super!
 
Zondagmorgen eerst ontbijten en bijtijds weer opstappen. Er staan ons vandaag weer
400 mooie kilometers te wachten in de omgeving van de Moezel en de Nurburgring.
 
 
Via Bernkastel Kues en Cochem zetten we koers naar de Nurburgring en Adenau.
De etappe op zaterdag is al mooi, maar de zondagkilometers zijn werkelijk schitterend.
Nadat Erik op eigen wijze van z'n blade is gestapt bereiken we rond de middag ons vaste
eetstek nabij de ring. Een frietje bratwurst staat op het menu en smaakt ons heerlijk.
De afdaling naar Adenau is ook weer adembenemend mooi, het dorp staat weer afgeladen
met motorfietsen.
Vlak voor we belgie weer in rijden een stop gemaakt voor een heerlijk ijsje waarna we de 
laatste kilometers naar Maastricht afleggen. Eindpunt is de pomp bij het MVV stadion.
 
 
Tanken vullen en even wat drinken, we nemen afscheid van elkaar en gaan we weer huiswaarts.
5-landen in 2 dagen, onwaarschijnlijk mooie wegen en super weer. Volgend jaar maar eens 2x
rijden, in het voorjaar omgekeerd en in het najaar weer normale route.....ik kan niet wachten!
 
13- 7-10 5e Clubrit vanuit Heelweg
 
 
De seizoens-sluiter van 2018, 250 km's door de achterhoek en Duitsland met een hoog
minikabouterbikkeltocht gehalte! Wat gaat dat jaar snel zeg, alweer de laatste clubrit!
 
 
Vooraf lijkt het weer goed maar voor de zondagmiddag is wel een hoosbui voorspeld.
Afgelopen jaar zijn we wel wat gewend, de Blade kan best een spatje hebben dus zondagmorgen
de Garmin richting de Radstake in Heelweg ingesteld. Voorspellingen zijn voorspellingen,
het is mooi weer en de wegen droog, het gaat weer een mooie dag worden.
 
 
De opkomst is niet als verwacht, 10 deelnemers inclusief 3 introduce's, had beter gekund.
Op het terras eerst koffie gedronken waarna gestart wordt aan de route. Er wordt in 2 groepen
gereden die elkaar iedere keer weer tegenkomen. Lunchstop is gepland in een duits pannekoekenhuis.
We zijn hier al eens eerder geweest, toen hadden we ook nog keus uit uitsmijters, vandaag draait de
keuken maar op halve kracht waardoor we alleen uit pannekoeken of friet met bratwurst kunnen kiezen.
Door wegwerkzaamheden weten 4 deelnemers de lunchstop niet te vinden zodat de groep bijna
gehalveerd wordt. Na de lunch stappen we weer op en in de loop van de middag wordt Erwin weer
in de groep opgenomen. De 3 introduce's zien we die dag niet meer, wat maken we weer een goede
indruk als club! Rond 17.00 uur arriveren we weer bij het startpunt, weer 250 mooie kilometerervaring
rijker. We sluiten af met een drankje en een ieder keert weer huiswaarts.
 
 
14- 17-11 Non-Motor aktiviteit
 
 
De laatste clubaktiviteit heeft niets met motorrijden te maken, een avondje bowlingen en steengrillen
bij de Bison-bowling te Maarssen.
Met ca. 20 mensen anderhalf uur met ballen lopen gooien, records proberen te verbeteren en 
getracht om niet met de laagste score te eindigen. 
Aansluitend weer genoten van onze eigen bak- en braadkunsten, vlees van een stoeptegel,
hoe gezellig wil je het hebben! Het jaar wordt door de aanwezigen op eigen wijze besproken,
mooie momenten en herrineringen worden op gehaald.
Rond 22.30uur hebben de meesten het wel gezien en we nemen afscheid van elkaar.
Was weer een geslaagde avond!
 
Wil je nog meer onzin zien die we in 2018 hebben meegemaakt? Check onze FB-pagina
en de website waar nog tal van mooie foto's en filmpjes te vinden zijn!
 
2018 is weer een bijzonder Fireblade-jaar geweest! 
Totaal werden er ruim 4200 km tijdens de clubritten verreden, tel daarbij de gemiddelde aanrij-
en terugrij route bij en je komt op ca. 6000 mooie clubkilometers!
 
De agenda voor 2019 staat alweer een tijdje online. We hopen dat 2019 voor alle leden
weer iets moois te bieden heeft en dat we gezamelijk weer mooie ritten gaan rijden!
 
<<< Terug
 
Like us on facebook
  • DoubleTronics
  • Verschoor Metaal Techniek BV Culemborg
  • Putoline
  • Gerrit Cnossen
  • Motor Oost
  • Rad
  • Rens de Jonge Installaties
  • Overkamp
  • MLM Motorparts
  • Ten Kate Webshop
  • Erik Nibbelink
  • Ten Kate Racing
  • Ten kate
  • Bor Motorparts